OOP-Nesne yönelimli programlama gündelik hayatımızda renk, boy, adet gibi özellikler proje işleyişleri ile benzerlik gösterir.

örneğin arabalar sınıfının modeli ve markası gibi özellikler ekleyerek bir araba nesnesi oluşturmuş oluyoruz ve o nesneyi ihtiyaç halinde istedğimiz zaman kullanabiliyoruz.

OOP eski programlama mantığını değiştirmiş, eskisi gibi düz programlama (Prosedürel Programlama) yerine daha esnek, pratik, daha geliştirilebilir bir yapıya sahiptir.

OOP dan önce yazılım bir bütün halindeydi bu nedenden dolayı projenin geliştirme çalışmalarındaki herkes yazılıma komple hakim olması gerekiyordu. OOP ile bu handikap ortadan kalktı, erişebilirlik ve geliştirilebilirlik arttı.

OOP eski prosedür ile geliştirilmesi güçleşen, sürekli güncellenen projeler yerine geçerek iş yükünü daha kolaylaştı.

Uygulama, nesneler ve onların ilişkileri çerçevesinde belirli bir iş yapmak için geliştirilebilmelidir.

Her nesnenin bir sınıfı olmalıdır ve sınıflar nesnelerin ortak davranışlarını ifade etmelidir.

Nesneler birbirleri ile iletişime geçebilmelidir.

– Alan Kay

OOP mantığında parçalanabilme ve her parçayı ayrı ayrı geliştirebilme vardır. OOP gerçek dünya  algısı temel alınır.

OOP sürekli kod tekrarını engeller, bu OOP nin hızlı büyümesine neden olmuştur. Önce yapılacaklar belirlenir sonrada uygulamaya geçilir bu prensibe çok yatkındır.

win101_08

Önemli 3 Prensib:

  1. Inheritance (Kalıtım) : sayesinde bir sınıfın metodlarını kullanan başka sınıflar türetilebilmesine yarar.
  2. Encapsulation (Kapsülleme) : Verilerin ve kodların dış etkenlerden korumaktır.
  3. Polymorphism (Çok biçimlilik) : Bir class’ın özelliklerinin başka bir classa aktarılmasıdır.

 

OOP TERİMLERİ :

Class(sınıf)  : Methodları ve değişkenleri bir çatı altında toplayabildiğimiz yapılardır .Bu yapılar “.cs”uzantılı yapılardır herdefasında oluşturmaya gerek yoktur.

Field- Property(Alan -Özellik) :C# dilinde özellikle “get” ve “set” kullanılarak bu alanlara ilgili olarak derğer alma ve değer atama işlemlerni yapmaya yarar

Method: Sınıfların içerisindeki işlevleri belirli olan kod yapılarına denir methodlar sayesinde class ile bağlantı kurulur.

Constructer(Yapıcı Method):Nesne üretilirken “new” ifadesi ile çalışan  ve sınıf ile aynı adı taşıyan Methodlara Yapıcı method denir.Nesnelerin aldıkları değerlerin farklı olması bu işlem ile, Constructer ile gerçekleşir her sınıf içinde bulunmaktadır

 

Erişim Belirleyiciler :
Public :Hazırladığımız programdaki öğeye heryerden erişmemizi sağlar
Private : Sadece tanımlandığı yerden  erişim yetkisi verir.
Protected: İşaretlenmiş öğeye sadece kalıtım bırakılan yerden erişim verilebilir.
İnternal : Sadece ilgili uygulama içerisinden erişilebilir .

ABSTRACT : Bir sınıfın Abstract olmasındaki amaç bir takım sınıflara taban sınıf olmaktır . nesneleri üretilmez abstract bir sınıfın içerisinde abstract metotlar tanımlanabilir.abstract sınıfların içinde yazılabilen ve katıln sınıflar tarafından  override edilmek zorunda olan metotlardır.Abstaract metotları tanımlarken sadece imzalarını tanımlarız .

INTERFACE (Arayüz) : Kendilerini implement etmiş olan diğer class’lar (sınıflar) içim hazır method , özellik gibi üyeleri içlerinde barındıran class’lardır.Ancak bu öğelerin içerisinde kod yer almaz .İnterfaceyi implement etmiş class’ların içine yazılır.
C# dilinde class sadece tek bir clastan kalıtım alabilir bunun için İnterfacelerin kullanılmasının en önemli sebeblerinden  biri budur birden fazla kalıtım İnterface araclıpı ile gösterilir.
İnterface ‘ler isimlendirilirken başlarında I harfi konularak isimlendirilir .

images

hhgsun tarafından yayımlandı

İstanbul da yaşıyorum 1993 doğumluyum bilgisayar alanında gelişmeye çalışıyorum

Yorum bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: